Kdysi dávno, ještě za socialismu, koloval mezi lidmi vtip o bublince do vodováhy. Spočíval v tom, že pověřil otec svého syna, aby šel náhradní bublinku koupit do železářství, a tam samozřejmě dotyčný sklidil posměch. Vzduchové bublinky si můžete pochopitelně snadno vytvořit sami, stačí k tomu jen vhodná fólie a ten všudypřítomný vzduch. Problematické by to bylo někde ve výškách s řídkým vzduchem, řekněme na vrcholu nějaké osmitisícovky v Himálajích, ale s tím výroba bublinkových fólií v zásadě nepočítá. Podstatné je, že existují, a že je máme k dispozici.
Nápad stlačit vzduchovou hmotu a uzavřít ji do drobných bublin v polyetylenové fólii vznikl v šedesátých letech minulého století, tehdy šlo spíše o designérský výstřelek, s nímž se počítalo při výrobě bytových tapet. Byla to tzv. doba plastová, tehdy se v domácnostech objevovaly i plastové talíře a hrnky a tak se zdálo, že bublinková fólie na zdi bude mít úspěch. To se ale nestalo, a namísto toho si někdo všiml, že je to perfektní pomocník v logistice. Zabalit do tohoto materiálu jakékoli zboží v podstatě zaručovalo jeho důkladnou ochranu před poškozením a na tomto poznatku staví fólie s bublinkami svůj úspěch dodnes.
Stěhování a přeprava zboží
Tyto dva segmenty logistiky se bez bublinkové fólie neobejdou. Je základním pilířem pro e-shopy, odesílající zboží svým zákazníkům, a zároveň naprosto perfektní a univerzální balicí materiál pro balení věcí do krabic při stěhování. Využijete ji téměř na vše – na sklo, keramiku, porcelán, plastové výrobky, nebo dřevo, zabalíte do ní květináče s pokojovými rostlinami, dětské hračky, sportovní potřeby, dekorativní předměty a cokoli dalšího, co je křehké, a co by se při transportu zničilo. Podstatnou výhodou fólií je zdravotní nezávadnost, takže takto lze balit i potraviny a potravinové doplňky.